Cordell
Sergeant
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Diplomatie... needs improvement?

Fri Jun 10, 2011 7:56 am

The game looks fantastic so far... (like all the Ageod product ;) )

But i am a bit surprise by the diplomatics issues... (play the complete game V1.01)

I tried Japan (2 years) then Austria (curently summer 1853) (no colonisation lets go step by step.

In my 2 game Belgium and Holland goes to war in 1850 and its like none of the great powers cares about...
In the first game Belgium fall totally under Dutch domination...

Second (with Austria) They fastly went to piece (i sent few local support/ soutient local, i play in french language) to them don't know if it was helping or not...

In end 1852 the same game Great Britain Dow the Piemont, cause i had a CB i DOW the Italian and no one care either (except GB our relation slighly improves)
Btw impossible to see what is in the Triest harbour (i had to wait the Royal Navy leaved the Harbourg to know who belong the foreign fleet there) But its a different subject.
Summer 1853 Portugal DoW Spain, it seems again that Great Power will let them do...

With Austria either its like most of the minor country don't care about me, all the italians and most of the german start with 0 relation with me and no treaties is it intended?

Did i missed something? All those conflict are a treat to the balance of power in europe (more than Samoa or Tunisian Question, and its like the game ignore it!

Ce jeu est fantastique comme tout les productions d'Ageod d'ailleurs,
Mais je suis assez surpris par la légèreté apparente du module diplomatique.
Jusqu'a présent j'ai essayé le Japon (2 ans) puis l'Autriche (actuellement été 1853)
Lors des deux parties, Belgique et Hollande en sont venue aux mains dès 1850 dans l'indifférence générale!
Dans l'une la Belgique est entièrement conquise dans l'autre ils en arrivent vite à une paix blanche.
Dans ma partie avec l'Autriche, le Royaume Uni déclare la guerre au Piemont, comme j'ai un CB contre eux je me joins aux ébats... aucune des autres puissance ne parait s'en émouvoir. (à part mon allié Britannique nos relations ont fait un bon)
A propos bien que le bouton bleu indique la présence de flottes supplémentaires à Trieste impossible de savoir que c'est la Royal Navy qui s'y ravitaille avant qu'elle ne quitte le port...

A l'été 1853 le Portugal déclare la guerre à l'espagne et il ne semble pas que l'Europe s'en émeuve...

Enfin l'Autriche commence avec des relations à 0 avec la plupart des mineurs européens notamment allemands et Italiens, il me semble pourtant que l'Autriche aurait du avoir une certaine influence en 1850 là bas...

Bref est ce que quelque chose m'a échappé!
Tous ces conflits sont de nature a modifier la balance des pouvoirs en Europe, plus que la crise des Samoa ou la question tunisienne or là c'est comme si le jeu n'en tenait pas compte...

Dommage car je me serais attendu a ce que France et R-U voir la Prusse s'ingèrent dans le conflit des pays-bas (traités de Londres garantissant l'indépendance belge. Que la France au moins proteste devant l'avancée des troupes autrichienne sur Turin et le débarquement britannique à Nice ect...

Talleyrand
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Fri Jun 10, 2011 1:30 pm

I totally agree. I hoped that AGEOD, unlike Paradox, would simulate the balance of powers and not just rely on a relation-only system of diplomacy. Great powers should have an idea of their foreign interests, and not only in their colonial regions. Having a system of balance of power would be more effective to keep an historical narrative than a system which only counts on the price of the actions in term of prestige and relations.
The most disturbing in the actual situation is that countries seem to not even care about the power of the country they attack. I've seen Piedmont making a CB against UK, and Belgium attacking Prussia :/

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Pocus
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Fri Jun 10, 2011 5:21 pm

There are big issues in Diplomacy AI in 1.01, this is true... This was the bad news. The good ones are that in 1.02 we implemented Historical biases, something like more than 500 conditions and tests that will render the AI much more historical in behavior, plus, the coded AI is much more prudent and, dare say, intelligent, in checking threats and friends.
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Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's law."

Cordell
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Fri Jun 10, 2011 5:49 pm

Adding some secret diplomacy could be a good feature to...
(Like secret pact of defense or attack against some one or better some localised action of someone...)

Other good thing that the minors looks more friendly or obedient to the Great powers request! Or that they seek for support
Exemple strange that vallachia refuse everything i propose them as Austria when they are invaded by the Ottoman...

Just idea...

But you know your job usally and i can't wait for the 1.02 patch ;)

Keep up the good job :)

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kayapo
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Sat Jun 11, 2011 12:43 am

Cordell wrote:Adding some secret diplomacy could be a good feature to...
(Like secret pact of defense or attack against some one or better some localised action of someone...)


The idea is good but I'd say that defense should never be a secret. The whole point of a pact of defense is to dissuade anyone from attacking you and that doesn't happen if it is secret.

A pack to go to war though, that could be something good to have. Like France and S-P agreeing to go to war with Austria.

What I would like to see in a distant (just being realistic) future is diplomacy handled much more like a negotiation table. I think the crisis module is already a step in that direction.

Cordell
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Sat Jun 11, 2011 11:15 am

Hope the next patch would come soon (i know when its ready)
I currently stopted playing when Belgium DOW France!!!! :bonk:

Big desapointement also when i tried to goes in Peace with P-M...
There is finally very few options (maybe it increase with time) why that its not possible to force polical reforms in the country or treaty like right or passage supply ect...

Actually i feel like the diplomatic aspect looks neglected and do no worth to the rest of the game...(Military and economy are excellent)


I was hoping that VGN would be more focus on the great power problems, so the design of this crapy billateral diplomatics à la Paradox is a big deception?
When the balance of influence and interest (a bit like for colonial model) could be more fit for the period...
Even a simple system of diplomatic alignement of minor under a great power would be nicer imho..
Btw no offence but if i want play Greece ,Switzerland or Bavaria in GC as greath power i can do this with Victoria... so bit affraid that this future possibilities in PoN are the reason of this universal diplomatic system... Hope i guess wrong... Cause even with lot of balance work... emm ok i really think this system is the weakness of PoN. Now the game just look quite good to me but for now its not (yet?) THE victorian simulation i was waiting for.

Je prend le partis de traduire tout mes post en Français... (et puis mon anglais n'étant pas terrible ça évitera des malentendus inutiles)

J'espère que le prochain patch arrivera vite (oui je sais quand il sera prêt)
J'ai arrêté de jouer quand la Belgique à déclaré la guerre à la France :bonk:

Grosse déception aussi quand j'ai voulu faire la paix avec le Piemont.
Au final très peu d'option de paix. Pourquoi n'est il pas possible par exemple d'imposer un traité de libre passage ou ravitaillement ou de forcer un changement de régime?

J'ai le sentiment que l'aspect diplomatique du jeu a été négligé et n'est pas a la hauteur des autres aspects (les modèles militaires et économiques sont excellent).
J'espérais que VGN serait plus centré sur les problématiques des grandes puissances aussi le choix de cet idot système de relation bilatérale a la Paradox, quand les principe de balance de pouvoir et des intérêts (dans l'esprit du mode colonial) aurait été plus adéquat à l'esprit du temps...
Même un simple système d'alignement des mineurs sur une grande puissance eu été préférable (je pense a une piste diplomatique façon Europa Universalis version plateau).
Je ne veux offenser personne mais si je veux jouer le Grèce, la Suisse ou la Bavière en grande campagne je peux le faire avec Victoria... J'ai un peu peur que cette possibilité ouverte sur PoN ne soit la raison de ce module diplomatique universel, j'espère me tromper... car même avec un gros travail d'équilibrage... Bref je trouve que ce systheme est la grosse faiblesse de PoN.
Actuellement je trouve le jeu plutôt bon mais ce n'est pas (encore?) LA simulation victorienne que j'espérais.

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PhilThib
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Sat Jun 11, 2011 6:15 pm

Pour la diplo, c'est en cours...le premier patch va vraiment changer la donne... ;)
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Cordell
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Sun Jun 12, 2011 2:48 am

Merci Phil j'ai toute confiance :)
j'étais déjà un fanboy il y a plus de 15 ans...
Juste un mouvement d'humeur, qui aime bien châtie bien... je ronge mon frein et saurais être patient ;)

Et merci pour ce jeu qui malgré ce bémol enterre quand même déjà définitivement Victoria :thumbsup:

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Pocus
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Mon Jun 13, 2011 7:02 am

Once the first official patch is out, we will have more freedom to propose regularly beta public patches also...
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